Het Ontstaan
Stichting Hulp en Zorg is ontstaan vanuit een diepe betrokkenheid bij de zorgsector. Met een divers team dat ervaring meebrengt uit meer dan 15 jaar personeelsbeheer, vrijwilligerswerk in de zorg, en bestuurlijke functies binnen zorginstellingen, bundelen wij onze krachten om het verschil te maken.
Wij zien de uitdagingen en tekorten in de zorg, en zetten ons in om oplossingen te bieden. Onze platte, efficiënte organisatie zorgt ervoor dat elke euro optimaal wordt benut, zodat we zorg op maat kunnen leveren en direct impact maken waar dat het hardst nodig is.

Onze werkzaamheden

Bij Stichting Hulp en Zorg brengen we verpleging en verzorging naar uw eigen vertrouwde thuisomgeving, afgestemd op uw wensen. Of u nu behoefte heeft aan een paar uur ondersteuning per dag of 24-uurs zorg, wij staan voor u klaar met ervaren, gediplomeerde zorgverleners.

Onze zorgverleners zijn te gast in uw huis en werken met respect en integriteit, samen met u en eventueel uw mantelzorgers. Samen zorgen we ervoor dat u de zorg krijgt die u nodig heeft, op het moment dat het voor ú het beste uitkomt.



Zorg voor kwaliteit
Om u de kwaliteit van zorg te garanderen die u verdient, bieden wij de volgende zekerheden:


Gediplomeerd:
Zorgverleners hebben een afgeronde opleiding tot verzorgende of verpleegkundige. Verpleegkundigen zijn allen BIG-geregistreerd.


KIWA keurmerk: Zorgverleners voldoen aan beroeps- en ondernemereisen voor kwalitatief hoogstaande zorg.


Verzekeringen:
Zorgverleners hebben een rechtsbijstand- en aansprakelijkheidsverzekering afgesloten.


Governancecode Zorg:
Goed bestuur en toezicht aan de hand van deze code, leidt tot tot goede zorg in de praktijk.


VOG:
Zorgverleners kunnen een door het Ministerie van Justitie afgegeven Verklaring omtrent Gedrag tonen (VOG).


Klachtenregeling:
Bij Stichting Hulp en Zorg zal er altijd binnen 6 weken inhoudelijk gereageerd worden. Daarnaast zijn wij aangesloten bij een erkende geschilleninstantie.

De Governancecode Zorg:



 

HKZ-Certificaat: Garantie voor Kwaliteit en Betrouwbaarheid
Wij zijn trots op het behalen van het HKZ-certificaat (Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector). Dit keurmerk staat voor duurzame kwaliteitsverbetering in zorg en welzijn en toont aan dat wij serieus werk maken van de kwaliteit van onze zorg- en dienstverlening.
Met het HKZ-certificaat laten wij zien dat:

  • Onze interne processen goed op orde zijn.
  • De klant altijd centraal staat in alles wat wij doen.
  • Wij continu werken aan het verbeteren van onze zorg- en dienstverlening om te voldoen aan de hoge eisen van onze cliënten, andere zorgprofessionals en stakeholders.

Het HKZ-certificaat wordt uitgegeven door HKZ, onderdeel van NEN (Stichting Koninklijk Nederlands Normalisatie Instituut). NEN verbindt belanghebbenden binnen de zorg en welzijn en ziet toe op het vastleggen van duidelijke normen en richtlijnen. De onafhankelijkheid en betrouwbaarheid van deze normen en toetsing worden bewaakt door het Centraal College van Deskundigen voor Zorg en Welzijn.
Voor u als cliënt betekent dit dat u kunt vertrouwen op professionele, betrouwbare en klantgerichte zorg, met de zekerheid dat wij voortdurend streven naar verbetering en vernieuwing.


Ons certificaat: